Het alles-in-één Audiomaatje voor blinden en slechtzienden

Waarom een basisabonnement?

Aan het gebruik van de Webbox3 is een basisabonnement verbonden. De kosten hiervoor zijn EUR 7,45 per maand en deze worden automatisch geïnd d.m.v. een machtiging. Je vraagt je misschien af waarvoor en waarom je een basisabonnement moet betalen?

Waarvoor?

Belangrijk is te weten, dat de toegang tot alles wat op dit moment met de Webbox3 kan worden beluisterd, met uitzondering van de lectuur van Passend Lezen en de CBB (Christelijke Blindenbibliotheek) en de dagelijkse kranten, wordt gedekt door het basisabonnement. Om de lectuur van Passend Lezen en de CBB te kunnen beluisteren moet je je apart bij deze instanties aanmelden. Passend Lezen vraagt sinds 1 januari 2019 een bijdrage van EUR 30,00 per jaar voor de service die zij bieden. In dat bedrag is inbegrepen het lezen van boeken (keuze uit ruim 70.000 titels), het lezen van tien tijdschriften en toegang tot alle landelijke – en regionale kranten in Nederland via de Webbox3.

Naast toegang tot lectuur biedt de Webbox3 nog zoveel meer aan informatie en ontspanning. Denk aan de gesproken tv-ondertiteling en de ontvangst van een breed aanbod aan voorgeprogrammeerde radiozenders, maar ook aan een speciaal samengesteld aanbod aan informatieve en ontspannende programma’s.

Verder is er HORIZON, het dagelijkse actuele audio magazine. Dit informatieve programma brengt elke werkdag informatie die gericht is op de doelgroep, en die men niet in het algemene dagelijkse nieuwsaanbod terugvindt. Dit programma wordt samengesteld door een professionele journalist die hiervoor speciaal is aangesteld. Een actueel overzicht van het programma-aanbod is aan te vragen op Tel: 015 262 5955 of te bekijken op www.webbox.nl

Waarom?

Om de toegang tot het programma aanbod mogelijk te maken is nogal het een en ander nodig aan apparatuur en ontwikkeling. Met behulp van ons geavanceerde beheersysteem kunnen wij elke individuele Webbox3 op afstand bereiken en indien nodig aanpassingen doen. Dit kan betrekking hebben op de programmagids, maar ook op de firmware en eventueel individuele instellingen om bijvoorbeeld de tv-ondertiteling synchroon te laten lopen met het geluid. Maar bovenal zorgt het beheersysteem ervoor dat de Webbox3 zeer eenvoudig te bedienen is.

Ten slotte is er de helpdesk, waar de luisteraar met zijn of haar vragen terecht kan. Kortom, om het hele systeem te laten werken en toegang te bieden tot het aanbod aan programma’s (content) is een hele “fabriek” nodig. Het basisabonnement draagt bij om de kosten van deze dienst te dekken.