FAQ

Op deze pagina vindt u de meest gestelde vragen

Internet/Werking

Heb ik een internetverbinding nodig?

Ja u heeft een internetverbinding nodig. De Webbox kan zowel op een vaste als op een WiFi verbinding worden aangesloten

Het netwerk lichtje brandt rood. Wat nu?

Waarschijnlijk kan de Webbox3 wel communiceren met de lokale router van uw internet aanbieder, maar kan die router zelf niet het internet bereiken. Controleer de aansluiting van die router naar internet of bel uw internet aanbieder.

De Webbox gaat aan, maar krijgt geen verbinding met internet. Wat nu?

Controleer of de netwerkkabel en/of de router op de juiste manier is aangesloten. Schakel de router even uit en weer aan door bijvoorbeeld de kabel vanuit het stopcontact even los te koppelen. Als dat niet helpt: bel uw netwerkaanbieder en informeer of er problemen zijn met het netwerk. Als daar geen problemen zijn: neem contact op met de leverancier van de Webbox.

Als ik op de AAN/UIT knop druk, gebeurt er niets

De Webbox kan altijd uitgezet worden door de [Aan] toets langer dan 5 seconde ingedrukt te houden, zelfs als de Webbox nergens op lijkt te reageren. Als dat niet helpt kunt u de batterijkabel loshalen onder het batterij-klepje, tevens de aansluitkabel even uit het stopcontact halen en na een paar seconden weer terug steken.

Bediening

Hoe kan ik en zoekterm ingeven bij Wikipedia, telefoonboek of bij zoeken in de catalogus van Passend Lezen?

1. Sluit een USB-toetsenbord aan en geef de zoekterm daarmee in, de entertoets kunt u nu gebruiken als OK toets.
2. Met de volume knop kunt u letter voor letter opzoeken (alfabetische volgorde) en met de OK toets kiezen, totdat u het complete zoekwoord hebt ingegeven.
Na de laatste letter doordraaien tot u klaar hoort en dan nogmaals de OK toets indrukken, waarna het zoeken begint.

De gesproken ondertiteling loopt niet gelijk met de tv.

Dit kunt u bijstellen, zie handleiding of luister naar de uitleg in het menu televisie.

Ik krijg altijd het volgende onderwerp te horen als ik op de OK toets druk.

U drukt te laat op OK. Druk dus eerder op de OK knop.

Programma aanbod

Hoe kan ik op de Webbox naar gesproken kranten luisteren?

1. Berichten van de websites van honderden landelijke en lokale kranten zijn te beluisteren via het menu Online Kranten. Dit valt onder het Webbox-basisabonnement.
2. De volledige versie van de dagelijks gesproken Telegraaf is elke dag te beluisteren via een apart abonnement bij De Telegraaf. Er kan eerst een gratis en vrijblijvend proefabonnement genomen worden. Te vinden in het menu Actualiteiten.
3. Passend Lezen geeft van diverse landelijke en regionale kranten zogeheten gesproken weekselecties uit. Dat zijn een aantal achtergrondartikelen uit de voorgaande edities van een krant. Hiervoor is lidmaatschap en registratie bij Passend Lezen nodig. Meer informatie over het aanbod is te verkrijgen bij Passend Lezen.

Hoe kan ik gesproken boeken van Passend Lezen zoeken en bestellen met de Webbox?

Via de Boekenplank van Passend Lezen op de Webbox kan elke maand de Aanwinsten lijst met nieuwste gesproken boeken beluisterd worden per genre. De boeken kunnen direct toegevoegd worden aan de Boekenplank. Ook kan zelf gezocht worden in de catalogus van Passend Lezen. Dit kan door een titel, trefwoord of auteur in te voeren. Van de gevonden boeken kan informatie en een audiofragment beluisterd worden. Ook kunnen de boeken direct toegevoegd worden aan de Boekenplank. Voor dit alles is een lidmaatschap en registratie bij Passend Lezen nodig.

Een radiozender werkt niet meer, wat nu?

Probeer later nog eens. Het kan zijn dat de radiozender tijdelijk onvoldoende capaciteit beschikbaar heeft. Bij aanhoudende problemen (die niet bij andere zenders te horen zijn) kunt u dit melden op info@solutionsradio.com

Aanvraag/Vergoeding/Abonnement

Wat kost de Webbox?

De Webbox kost €623,- maar het apparaat wordt onder voorwaarden vergoed door uw zorgverzekering.

Waarom moet ik steeds medische gegevens meesturen?

De zorgverzekeraar heeft verschillende leveranciers aangewezen als hulpmiddelen vertrekker. Iedere leverancier moet zich aan de regels houden en kunnen aantonen dat het verzekerde dossier compleet is. Hier horen ook medische gegevens bij.

Waarom betaal ik 5,95 per maand?

U betaalt onder andere een abonnement vanwege de gesproken informatie die u kan beluisteren. Er zit een hele fabriek achter om dit om dit mogelijk te maken.

Wilt u hier meer over weten verwijs ik u naar het volgende document.

Hoe kan ik mijn abonnement beeindigen?

U kan uw abonnement beëindigen door een mail te sturen naar info@solutionsradio.com of stuur een briefje naar Solutions Radio, in zaken machtigingen, Kalfjeslaan 38, 2623 AJ Delft. Er geldt een opzegtermijn van 1 maand.